Update werkzaamheden bouw februari 2023

2 maart '23

In de kelder is Ennatuurlijk bezig met het inregelen van de OWK-installatie. Op de begane grond zijn de binnenwanden en de badkamers inmiddels gereed. Op de overige verdiepingen worden de laatste kleine werkzaamheden uitgevoerd.

Fullservice concept

Feestje:
Vier een feestje in de gezamenlijke leefkeuken of op het panorama dakterras. Zowel de gemeenschappelijke keuken als het dakterras worden door ons voorzien van meubilering en waar nodig gordijnen. Deze ruimtes kunnen via de Community Manager of via de Huiskamercommissie worden gehuurd voor verjaardag partijtjes of andere feestjes.

 

Logeerkamer:
Er wordt een logeerkamer op de 6e verdiepingen gerealiseerd en wordt voorzien van een bed, bijzettafels, garderoberek met spiegel, een schrijftafel met stoel en gordijnen.

 

Fietsservice:
Wil je lekker fietsen maar is onverhoopt je fiets kapot? In de kelder van het Stads Huis komt een ruimte voor een pick-up point. Gratis haal en breng service voor reparatie en fietsverhuur. Wij zijn in gesprek met Bike Store Almelo om dit te realiseren. Nadere afspraken worden gemaakt in overleg met het bestuur van de VvE. In de kelder zijn 3 ruimtes gereserveerd voor de VvE. Eén daarvan kan gebruikt worden door de fietsenmaker.

 

Bringme box:
Er komt een Bringme box in de hal van het Stads Huis, die het mogelijk maakt postpakketjes te ontvangen en te verzenden.

 

Parkeervoorziening:
Nabij de hoofdentree komen in totaal 16 parkeerplaatsen op eigen terrein. 6 daarvan zijn gekoppeld aan een bouwnummer, 4 worden na oplevering te koop aangeboden voor de overige bouwnummers. 2 worden gereserveerd voor kort parkeren (o.a. besteldiensten), 2 worden oplaadpunten voor elektrische auto’s en 2 zijn gereserveerd voor 2 elektrische deelauto’s.

 

Deelauto's:
Voor de deelauto’s zijn we in gesprek met AutoHaarhuis uit Almelo. Nadere informatie volgt. 14 parkeerplaatsen krijgen een aansluitpunt voor elektrisch opladen aan een laadpaal.

 

Handyman:
Heb je een klusje? De Community Manager regelt de handyman. De Community Manager weet wie het beste de klus kan klaren en kan een afspraak voor u maken. Eventuele kosten van de klusjesman zijn wel voor eigen rekening. Deze zitten niet in de servicekosten.

  • In de centrale hal op de begane grond is een ruimte gemaakt voor het plaatsen van 4 scootmobielen.
  • In de kelder is nog een 4e ruimte van circa 100 m2 die gebruikt kan worden voor overige activiteiten, zoals het beoefenen van diverse hobby’s.

 

Community manager:
De community manager regelt alles in het gebouw en draagt daarmee bij aan het bijzonder hoge wooncomfort in het Stads Huis, fungeert als vast aanspreekpunt voor bewoners voor alle zaken die betrekking hebben op klachten, onderhoud en storingen. Hij communiceert nieuws en inventariseert behoeften, waarover later meer.

Commerciële ruimtes

Op dit moment worden de plannen voor de commerciële ruimtes nader uitgewerkt en worden er gesprekken gevoerd met potentiële gebruikers. Een exacte planning is nog niet bekend.

Oplevering

De algemene ruimtes worden 10 maart opgeleverd aan de oplevercommissie van de VVE.

 

Vrijdag 24 februari jl. heeft de bouwcombinatie de uitnodigingen voor de oplevering aan de kopers van de appartementen op de 1e t/m de 7e verdieping verstuurd. De opleveringen vinden gefaseerd plaats vanaf medio maart tot en met eind maart 2023. De kopers van de appartementen op de begane grond ontvangen uiterlijk eind volgende week een formele uitnodiging.

 

Eind mei / begin juni 2023 organiseert BPD nog een officiële opening, waarbij alle kopers samen met Burgemeester en Wethouders van de Gemeente en belanghebbenden uitgenodigd zullen worden.  

Heb jij een vraag? Neem contact met ons op
Meer nieuws lezen? Bekijk alle nieuwsberichten!